Ha vállalkozó vagy, esetleg megbízott cégvezető, van egy fogalom, amitől lehet, hogy alkalmanként a falra tudnál mászni, de mégis ez jelenti a céged egyik legfontosabb értékmérőjét. Ez pedig nem más, mint a márkaidentitás. A márkaidentitás sokféleképpen erősíthető. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogy az öltözködés milyen hatással van rá.
Egyáltalán mi az a márkaidentitás?
Bár a szó marketinges körökben igen népszerű, nem alapvetés, hogy ismerned kell. Ezért röviden elmondjuk, miről is van szó. A márkaidentitást gyakorlatilag úgy kell elképzelned, mint egy valós személy ismertető jegyeit.
Céged márkaidentitásának részét képezi tehát annak elnevezése, megjelenésének karakterisztikái, öltözködése, és gyakorlatilag minden, ami kvázi emberré teheti a vállalkozást. Ha meg szeretnéd határozni a céged márkaidentitását, elég egyszerűen elképzelned, hogy hogyan festene, ha valódi személy lenne.
A márkaidentitás legfontosabb elemei tehát:
-
logó;
-
márkanév;
-
szlogenek;
-
színek;
-
szimbólumok, esetleg arcok;
-
dallamok;
-
és csomagolás.
Hogyan erősíti a márkaidentitást a céges ruházat?
Gondolj bele, mi az, amit az elsők között megnézel egy emberen - függetlenül attól, hogy ismeretlen személyről, vagy egy barátról, esetleg családtagról van szó. Evolúciós tény, hogy az arcát, ezt követően azonban a legtöbben az illető személy ruházatát vizsgáljuk meg. Nem történik ez másképpen a cégek esetében sem.
Az első találkozás történhet online, ilyenkor a céges weboldal letisztultsága és érthetősége az arc, offline pedig az iroda vagy az üzlet. Sokan tévesen úgy gondolják, hogy az öltözet az ezeket felépítő designelemek, pedig nem. Az öltözet ebben az esetben is az öltözet.
Egy céges logóval ellátott, elegáns és praktikus munkahelyi viselet magabiztosságot, felelősségtudatot, szakszerűséget és igényességet sugároz. És hatalmasat téved, aki azt gondolja, hogy ezt csupán emberekben keressük. Cégek esetén is éppen ezek a legfontosabb ismertető jegyek.
Ha szeretnéd egyedi és minőségi céges ruházattal erősíteni a céged márkaidentitását, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot.
