Ha rendszeresen követed a nagyobb futballeseményeket, bizonyára észrevetted, hogy a focimezeknek igen komoly szerepe van a sportágban. De azt talán még te sem sejted, hogy valójában mekkora. A mezek gyakorlatilag céges öltözékekként aposztrofálhatók, és meglepően sok a közös vonás a céged és egy futballklub működése között. Lássuk, mit tanulhatsz tőlük.
Nem minden a külcsín, azonban elemi fontossággal bír
Értelemszerűen nem attól lesz egy csapat világbajnok vagy BL-győztes, hogy jó színősszeállítású, minőségi anyagokból készült mezekben lép pályára hétről hétre. Azonban ezeknek a tényezőknek mégis nagyobb szerepe van a sikerekben, mint gondolnád.
A kitlocker.com kutatása arra kereste a választ, hogy a futballisták milyen tényezőktől vállnak magabiztosabbá a pályán, milyen esetben hisznek jobban a győzelemben. Ehhez 515 18-44 év közötti férfi játékost kérdeztek meg.
Az talán senkit sem lep meg, hogy a válaszadók 28,3 százaléka a kipihent, friss állapotot jelölte meg, 25,4 százalékuk pedig a pálya minőségét. Az azonban már többek számára is érdekesen hatott, hogy a megkérdezettek 13 százaléka volt biztosabb a győzelemben, ha az ellenfél kevésbé tűnik profinak (és hidd el, ebben hatalmas szerepe van a meznek), és 10,7 százalék érezte magát magabiztosabbnak akkor, ha a saját csapata profi megjelenésű.
Hasonló pszichológiai folyamatok zajlanak le az ügyfeleidben és vásárlóidban, valamint a munkatársaidban is, amikor a cégedre gondolnak.
Mi mindenre jó még egy focimez?
Az elsődleges szerepe értelemszerűen a két csapat, valamint a játékvezetők egymástól való megkülönböztetése - plusz a kapusok a mezőnyjátékosoktól eltérő szerelésben jelennek meg. De ez még csak a kezdet.
Egy focimeznél rendkívül fontos, hogy olyan anyagból készüljön, amely nem szívja magába az izzadtságot, így a mez súlya nem befolyásolja a játékos teljesítményét. Az öltözetnek jól kell szellőznie a játékos bőrének egészsége, valamint komfortérzete miatt, amelyek szintén növelik a teljesítőképességet.
A mez anyagának elég rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy a beíveléseknél történő dulakodás során ne szakadjon el, valamint az esetleges csapadék nagy részét is le kell tudnia pergetnie magáról.
És akkor még nem is beszéltünk a design és marketingértékekről, amelyeket egy mez képvisel. Ha a céged (vagy zenekarod) elég menő ahhoz, hogy funok vásárolják meg a logózott öltözékeid, a céged ruházat már direktben is pénzt hoz a konyhára. Ezekbe érdemes belegondolni, amikor felveszed velünk a kapcsolatot.
