Ezért öltöztesd úgy a munkatársaidat, mint az Apple
Letisztult. Egyszerű. Elegáns. Eltéveszthetetlen. Kultikus. Egyszóval: Apple. Vitathatatlan tény, hogy az amerikai tech óriás, ami évek óta a világ egyik legértékesebb vállalata, óriási hatást gyakorolt a Föld nevű bolygóra.
Az Apple nem csak a technológia világát forgatta fel. Példátlan, hogy egy márka képes legyen ennyire erőteljesen megragadni az emberek képzeletét, és elérni, hogy „hívei” vallásos áhítattal kövessék az általa diktált trendeket.
Ha ügyvezetőként, marketingesként, szövegíróként, vagy PR szakemberként mintát keresünk a sikeres brand- és közönségépítésre, vagy éppen a vásárlói lojalitás megerősítésére, akkor újra és újra bele fogunk ütközni a cég nevébe.
Mert az Apple sikerének titka nem a csúcsminőségű „kütyükben” rejlik, hanem az egyedi márkaesszenciában, amely áthatja a cég formabontó termékeit, kommunikációját, az Apple Store-ok belső tereit, és igen, a munkatársak megjelenését is.

Kép forrása: iphonehacks.com
Back to Blue
Csak a jegyzőkönyv kedvéért: az Apple a kezdetek óta tudatosan törekedett rá, hogy a boltjaiban dolgozó emberek a márkához méltó, egységes és stílusos munkaruhában szolgálják ki a vásárlókat.
(Azt, hogy ezt mennyire profin teszik és hogyan viszonyul a munkatársaihoz a cég, külön cikket érdemelne, de ízelítőül kukkants bele a karrieroldalukba. Fejvadászoknak, HR-eseknek, employer branding szakembereknek kötelező olvasmány!)
A kezdetek óta sokat változott a munkatársak öltözéke, de 2015 februárjában globális szinten lecserélték a céges ruhatárat.
A „Back to Blue… But All New” szlogennel fémjelzett kollekcióval az Apple két szempontból is utat mutatott a többi márkának, ami az ideális céges munkaruha kiválasztását illeti:
- Háttérbe szorították a nyomulós, harsány, „minden négyzetcentire két logó” mentalitást, és végtelenül egyszerű, letisztult designt raktak össze. What else? :)
- Egyszerű, kényelmes, hordható öltözéket terveztek, amely a női és férfi munkatársaknak is megfelelő.
A „Back to blue” kollekció legfeltűnőbb stílusjegye a lezserség: Steve Jobs egykori legendás fekete garbójához, vagy Tim Cook (CEO) sportos eleganciájához képest sokkal lazább, hétköznapibb lett a végeredmény.
A kék munkaruhacsaládról sokat elmond, hogy a legformálisabb darabnak a nyakmegerősítő varrású piké pólók számítanak. A pólók normál fazonúak (nem slim fit) és duplasoros varrással készültek az ujjvégeken és a derékrészen.
A gombok az egyébként viszonylag kicsi, és a szív fölött elhelyezkedő logó fehér színét tükrözik vissza.
A pamutból készült pólók környezetbarátak (10%-ban újrahasznosított anyagok felhasználásával gyártották őket), és rövid, valamint hosszú ujjú verzióban is kapták belőle a munkatársak.
Egyedi gyártás, egyedi szabásvonalak, amelyek apró, finom részletekkel különbözteti meg a céges uniformist az átlagos "promóciós" pólóktól.
2015 óta több színben is legyártotta az Apple ezt a viseletet: a színek a bolton belül eltérő pozíciót, munkakört jelenthetnek, vagy speciális promóciós időszakban kerülnek elő a gardróbból.

Kép forrása: Huffington Post Canada / via: Getty Images
Mi következik ebből a te cégedre nézve?
A legfontosabb tanulság, hogy a kevesebb néha több. Ha pedig egy olyan világmárka, mint az Apple, megengedheti magának az egyszerűséget, akkor te is.
A színhasználatban, a formaválasztásban és az anyaghasználatban megnyilvánuló egyszerűség egy laza és kényelmes viseletben öltött testet – egyszerűsége ellenére mégsem kelt olcsó benyomást.
A te munkatársaid is (szinte) biztosan örömmel hordanának olyan munkaruhát, ami lazán kombinálható utcai viselettel, komfortos, és használat során nem kell kínosan ügyelniük minden mozdulatukra.
Ha szeretnéd az Apple-éhez hasonló, stílusos, egyedi, mégis laza és kényelmes munkaruhába öltöztetni a munkatársait, kérj ajánlatot az oldal alján, és segítek professzionálissá tenni a céged megjelenését.

Punyi Attila
a professzionális vállalati megjelenés szakértője
